سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن زیست شناسی شاهد گلپایگان
 
قالب وبلاگ

دارو شناسی شاخه ای از علوم پزشکی است که درباره ی اثرات داروها بر روی موجودات یا بافت های زنده مطالعه میکند وتمرکز ان بر روی تاثیر داروها و ساخت وتولید داروهای جدیدتر و بهتر است.

در قرن نوزدهم داروهای گیاهی تنها موادی بودند که برای مداوای بیماران در دسترس بود پس از ان داروسازان المانی و فرانسوی موفق شدند داروهای مهم و موثری از گیاهان به دست اوردند.

((دیژیتالیس))نمونه ای از این داروها بود که از گیاه انگشتانه ی سرخ تهیه میشد و برای به فعالیت داشتن و تحریک قلب مورد استفاده قرار می گرفت. داروهایی چون مورفین وکینین(داروی ضد مالاریا) نیز از تصفیه ی گیاهان به دست امدند.

در اوایل قرن بیستم کشف شد که گروه هایی از مواد می توانند اثرات مشابهی را در بدن تولید کنند. به این ترتیب داروسازان توانستند انواع متنوع تری از داروها بسازند و پیوسته بکوشند که اثرات درمانی انها را بهبود بخشند.

داروی انتی بیوتیک(پنی سیلین) کاملا به طور تصادفی کشف شد. اما داروساز ها خیلی زود توانستند مجموعه ای از داروها را تولید کنند که پنی سیلین اولیه موثرتر بودند.

امروزه از روش های جدید کامپیوتری برای تولید داروها استفاده میشود تا دقیقا اثر مورد نیاز را در بدن ایجاد کنند.

داروسازان می دانندد که چون داروها معمولا نمیتوانند سلول ها ی سالم را از بیمار تشخیص دهند کاملا بی خطر نیستند.

داروهای مفید بعضی وقت ها اثرات جانبی ناخواسته ای را به وجود می اوردند. به همین دلیل بسیار مهم است که داروها دقیقا بر اساس توصیه و تجویز پزشک مصرف شوند.

تذکر!!!!!!

اگر دارویی اثرات نامطلوب و ناشناخته ای در بدن شما ایجاد کرد باد بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. 


[ شنبه 91/9/4 ] [ 3:22 عصر ] [ انجمن زیست شناسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 165219